Geisslers Hofcomoedianten
Divadlo VILA Štvanice
Ostrov Štvanice 858
Praha 7
E: info@geisslers.cz
Kontakt
Program
English

Krása střídá nádheru

Molière / Koblischková / Lully / Hanzlík / Geisslers

08

Březen
Překlad a přebásnění původního textu, dramaturgie
Hudební transkripce, hudba a hudební nastudování
Choreografie
Scénografie, loutky a kostýmy

Božská tragikomedie

Zrcadlo, zrcadlo, řekni, kdo je v naší zemi nejkrásnější mezi všemi? Krása, která svedla samotného Amora. Krása, která ženy uráží a muže dohání k šílenství. Adaptace nesmrtelného příběhu o Amorovi a Psyché vás zavede do světa bohů a jejich výstředních her.

Volně podle tragikomedie-baletu Psyché z roku 1671 sepsaná pro dvůr Ludvíka XIV. Jedna z posledních Molièrových her, její první překlad do češtiny i první uvedení v ČR.!

14. ledna 2022 se v Divadle VILA Štvanice uskuteční ve spolupráci s Ensemble Damian obnovená premiéra ke 400. výročí narození Moliéra.

Od ledna 2022 se incenace koná s živým komorním orchestrem ve složení Jiřina Marešová - pozitiv, Marek Kubát - arciloutna, Jakub Michl - viola da gamba.

Inscenaci podpořil Francouzský institut. Děkujeme!

 

90 minut 
premiéra 17. března 2018
obnovená premiéra 14. ledna 2022

 


25

Srpen

Krása střídá nádheru

20:00, festival THEATRUM Kuks

28

Září

Krása střídá nádheru

20:00, Divadlo VILA Štvanice

Příběh Psyché (Michaela Váňová) a Amora (Petr Šmíd), příběh krásy, lásky, žárlivosti, intrik i téměř freudovské závislosti je ve stísněných prostorách VILY podán se skromnou monumentalitou.

recenze Josefa Chuchmy / web pořadu ArtZóna, 30. 3 2018

Inscenace je krom všechného toho kumštu silná a výrazná po stránce vizuální. Ne, že by jiné nebyly, ale tahle tak nějak cíleně a výrazně nabízí vytříbenou krásu – krásu lidí, krásu divadla i věcí divadelních.

recenze Lukáše Křížka / zpravodaj Seemanův deník na festivalu THEATRUM KUKS, 23. 8. 2018

Soubor Geisslers Hofcomoedianten dozrál k dokonalosti, což dokládá i jeho poslední inscenace Krása střídá nádheru. Je to dynamická, chytrá, dokonalá a přitažlivá podívaná.

recenze prof. Jana Císaře / Lidové noviny